Aeronautyka.pl |
||
Nowości Aeronautyka |
Aeronautyka.pl > Otwarcie bazy technicznej w Katowicach 2012-07-20 Otwarcie bazy technicznej w Katowicach19 lipca 2012 roku w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oficjalnie otwarto bazę techniczną statków powietrznych.Baza, która funkcjonuje już od kilkunastu dni, mieści się w nowym hangarze technicznym wybudowanym przez Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA (GTL), spółkę zarządzającą pyrzowickim lotniskiem.
Hangar, o kubaturze 106 350 m3 i powierzchni użytkowej 7 912 m kw., powstał w ciągu 60 tygodni. Jego budowa pochłonęła 22,5 mln złotych netto. Jednocześnie mogą być w nim serwisowane dwa samoloty do kodu C, np. Airbus A320 lub Boeing 737.
Inwestycja została zrealizowana przez Polimex - Mostostal SA i CoiferImpex Srl. Równolegle z budową hangaru, powstała przed nim płyta postojowa, dla trzech samolotów kodu C np. Boeing 737/Airbus A320 lub dla dwóch kodu D, np. Boeinga 757 o powierzchni 22 196 m kw. Płyta postojowa przed hangarem jest jednym z elementów trwającej obecnie największej w historii pyrzowickiego lotniska inwestycji, obejmującej rozbudowę płyty postojowej nr 1 i modernizację dróg kołowania E1, E2 i D realizowanej przez firmę Max Bögl. Inwestycja realizowana jest w ramach unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w ramach projektu "Port Lotniczy w Katowicach - rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej".
Inwestycja budowy nowego hangaru umieszczona jest na liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 pod nazwą "Rozbudowa infrastruktury w celu zwiększenia możliwości operacyjnych lotniska MPL Katowice". Dofinansowanie ze źródeł unijnych dla tego przedsięwzięcia planowane jest do poziomu 50% wartości jej kosztów. Z chwilą powstania nowego hangaru, katowickie lotnisko dysponuje najlepszą spośród polskich portów regionalnych infrastrukturą do obsługi samolotów. W hangarach (a są tu obecnie dwa) można jednocześnie dokonywać przeglądów i napraw czterech samolotów kodu C (np. Boeing 737/Airbus A320).
LineTech Aircraft Maintenance, firma, która zajmie się obsługą statków powietrznych w nowym hangarze, to jedna z największych tego typu firm w Polsce. "Zakres świadczonych przez nas usług obejmuje m.in.: przeglądy przedstartowe PFI, przygotowywanie samolotów do postoju i do startu, przeglądy Daily, Weekly, Routine, A, biuletyny, usuwanie usterek i niesprawności, obsługę "On-Request", uruchamianie i próby silników, boroskopię oraz wsparcie inżynierskie dla obsług realizowanych przez inne organizacje, w tym odbiory techniczne. Usługi te dotyczącą następujących typów statków powietrznych: Boeing 737-300/400/500/600/700/800/900 z silnikami CFM56-7 oraz CFM56-3, Airbus A318/A319/A320/A321 z silnikami CFM56-5 i AE V2500, Embraer ERJ 135/145 170 i 190 oraz ATR 42/200/300/400/500 i ATR72/100/200 z silnikami PWC PW 120." - opowiada Piotr Kaczor, menadżer w LineTech Aircraft Maintenance. Wśród stałych klientów LineTech znajdują się między innymi linie lotnicze: EnterAir, Eurolot, AirCairo, Aerosvit, EgyptAir, Air Arabia, Thomas Cook, Aer Lingus oraz Augsburg Airways i OLT Jetair.
Wsparcie
|