Nowości  Aeronautyka    
 


Aeronautyka.pl > Na wrocławskim lotnisku ruszył remont drogi startowej

2015-08-06 Na wrocławskim lotnisku ruszył remont drogi startowej

Na wrocławskim lotnisku ruszył remont drogi startowej i budowa nowego oświetlenia nawigacyjnego. To jedna z kluczowych inwestycji, która ma pozwolić na uzyskanie kategorii drugiej ILS.

W planach jest też budowa nowego zaplecza technicznego i kupno dwóch dodatkowych rękawów lotniczych. Sumaryczna wartość tych wszystkich inwestycji to ok. 100 mln zł, z czego niemal połowa pochodzi ze środków unijnych.


Wrocławskie lotnisko (grafika: Port lotniczy we Wrocławiu)

"Inwestycje te mają strategiczne znaczenie w rozwoju wrocławskiego portu. Ich skalę można porównać do budowy i uruchomienia nowego terminalu, tym razem w obszarze operacyjnym lotniska." - powiedział Jarosław Wróblewski, wiceprezes lotniska we Wrocławiu.

Remont drogi startowej prowadzony jest nocami w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i soboty. Wtedy we wrocławskim porcie nie ma zaplanowanych operacji lotniczych. Remont prowadzony jest etapami. Ekipa przez pięć godzin w ciągu nocy modernizuje ok. 60 m drogi startowej. Zgodnie z deklaracją wykonawcy - firmy Strabag - te prace zakończą się do listopada 2015 roku, a całość inwestycji - do kwietnia 2016 roku.

"Planowanie remontu zaczęliśmy odpowiednio wcześnie, jeszcze w sezonie zimowym, a harmonogram prac konsultowaliśmy z przewoźnikami. Zależało nam na tym, aby prace nie zatrzymały ruchu pasażerskiego. Dokładamy wszelkich starań, aby minimalizować ewentualne niedogodności." - dodał Jarosław Wróblewski.

Remont pasa startowego i modernizacja oświetlenia przebiega według najnowszych wymagań Międzynarodowej Organizacji Lotnictwa Cywilnego (ICAO). Obie inwestycje stanowią najbardziej skomplikowany i kosztowny etap prowadzonych od 2013 roku prac.

Inwestycje te pozwolą na przystosowanie lotniska do kategorii drugiej ILS i podniosą znacząco standardy nawigacyjne wrocławskiego lotniska. Dzięki temu starty i lądowania samolotów we Wrocławiu będą możliwe w warunkach bardziej ograniczonej widzialności.

"Podniesienie kategorii systemu nawigacji ILS do drugiej, w tym pełne wdrożenie nowych procedur startów i lądowań samolotów w trudniejszych warunkach meteorologicznych nastąpi w 2017 roku. Niemniej już w tym sezonie zimowym nasi pasażerowie odczują korzyści, ponieważ wtedy zaczną obowiązywać nowe procedury startów." - dodał Jarosław Wróblewski.

Wśród kolejnych ważnych dla lotniska inwestycji znajduje się budowa zaplecza technicznego lotniska w części tzw. non-Schengen starego terminala. M.in. będzie to miejsce stacjonowania oraz serwisowania sprzętu do zimowego utrzymania lotniska dla wszystkich podmiotów działających na jego terenie.

Zainwestowano również w dwa nowe rękawy lotnicze wraz z zasilaniem, sterowaniem, systemami dokowania samolotów i pełnym uzbrojeniem. Mają one być dostarczone na lotnisko już w październiku 2015 roku. Obecnie pasażerowie korzystają z dwóch rękawów, a wrocławski port był pierwszym regionalnym lotniskiem, który nimi dysponował.

Wsparcie

 

Na bieżąco. Za darmo. Codzienne.
Wesprzyj rozwój portalu Aeronautyka.pl!

Aeronautyka.pl na serwisach społecznościowych: